Pengalaman cuti sekolah

          Suatu hari di kelas L1, kelihatan Icha, Nurin dan Jasmin. Mereka sedang menceritakan tentang pengalaman cuti sekolah masing-masing.

Semua: Assalamualaikum semua!

Icha: Apakah perkara yang kamu semua telah lakukan semasa cuti sekolah?

Jas: Saya pergi ke Legoland di Johor bersama keluarga saya.

Icha  & Nur: Wow, seronoknya!

Nur: apa yang seronok di sana?

Jas: Di sana, ada banyak permainan yang menarik seperti roller coaster yang berbentuk naga, taman tema air, makanan-makanan yang sedap dan banyak lagi.

Icha: Untungnya awak! Saya hanya pergi ke kampung ibu saya sahaja, tetapi saya dapat meluangkan masa bersama keluarga saya. Awak pula pergi ke mana Nurin?

Nur: Saya pergi ke Mexico kerana ayah saya telah memenangi 5 tiket percutian daripada syarikatnya.

Jas&Icha:MEXICO?!

Icha: Apa yang menarik di sana?

Nur: Saya makan taco, pergi mandi pantai di sana dan air pantainya sangat jernih.

Jas: Nampaknya kite semua ada cerita yang tersendiri.

          Tiba-tiba, Uncle Saiful masuk ke dalam kelas untuk memulakan kelas Hafazan

            Tamatlah perbualan mereka(bukan kisah benar).

Comments

Popular posts from this blog

Sukan kegemaran saya

Subjek kegemaran saya