Sukan kegemaran saya

           Sukan yang paling saya gemari adalah berenang,kebaikan berenang adalah semasa  proses renangan berlaku, mental serta fizikal, Otot dan tulang rangka badan digerakkan untuk membuat satu gerakan yang berkoordinasi antara dua anggota kaki dan dua anggota tangan, selain meransang stamina badan selain itu berenang juga memberi peluang kepada korang untuk berani dengan air. 

          Berenang ini menggunakan anggota tangan, kaki dan pernafasan jika kamu tidak pandai mengawal nafas kamu akan tenggelam. Berenang ini bukan seperti sukan-sukan lain kerana ia tiada peraturan seperti badminton, bola sepak, boling dan bola jaring kita hanya perlu berlumba.

       Saya menyukai sukan ini kerana berenang adalah satu-satunya sukan yang tidak berpeluh. Tokoh yang paling saya sukai yang berkaitan denga sukan ini adalah Tia’a Faang Der kerana beliau adalah perenang Malaysia yang mencetas 2 minit dan 2 saat dan beliau juga menduduki tempat kedua di final.




Comments

Popular posts from this blog

Subjek kegemaran saya

Pengalaman cuti sekolah