Subjek kegemaran saya

         Sekolah saya bernama ASIQS. Subjek-subjek yang ada di ASIQS adalah Maths, Sains, Bahasa Inggeris, Bahasa Melayu, Bahasa Arab, Tafsir, Pendidikan Jasmani, Hafazan, Islamic Studies, Sirah dan banyak lagi.

         Subjek yang paling saya gemari adalah Sains. Sains ini mengajar kita tentang planet, faktar dan banyak lagi. Guru yang mengajar subjek Sains ini ialah guru perempuan yang bernama Kak Hidayah. Saya sangat suka subjek ini kerana ada banyak experiment-experiment yang menarik.

         Experiment yang pernah saya buat dan hendak menceritakan kepada kamu adalah membuat ais krim malaysia tanpa menggunakan peti ais atau peti sejuk. Saya membuat experimentitu dengan yang yang telah diletakkan garam di dalamnya kerana ais yang ada garamakan menjadi kan suhunya lebih sejuk.itu sahaja dari saya sekian terima kasih.






                                                 

Comments

Popular posts from this blog

Sukan kegemaran saya

Pengalaman cuti sekolah